با معایب چانگان CS35 بیشتر آشنا شوید


با معایب چانگان CS35 بیشتر آشنا شوید

اینکه در بازار خودرویی ما ، خودروهای شاسی بلند زیبایی وجود دارد و با توجه به قیمت های متغیر بین آنها ، میتوان گفت چانگان CS35 در بین رقبای خود از قیمت بهتری نسبتا برخوردار است اما خب این قیمت مناسب تر باعث نمی شود که معایب این خودرو در نظر گرفته نشود . با اتوکلینیک فورکی همراه باشید تا با معایب چانگان CS35 بیشتر آشنا شوید.

چانگان خودرویی است که استقبال خوبی را در ایران به همراه داشته و تعداد مشتریانی که علاقه زیادی به داشتن این خودروی چینی دارند روز به روز در حال افزایش است . تمامی خودروهایی که روانه بازار های بین المللی می شوند از جمله بازار ایران داری کمی ها و کاستی هایی نیز هستند که در ادامه با یکی از این خودروها بیشتر آشنا می شویم.

1- ضعیف بودن موتور

یکی از معیاب این خودرو موتور نسبتا ضعیف آن می باشد . یک موتور 1600 سی سی 4 سیلندری با توان 112 اسب بخاری که دارد. با توجه به وزن بالایی که خودرو دارد که بیش از 1 تن می باشد این مدل موتور برای این ماشین ضعیف تلقی می شود که میتواند شتاب این خودرو را کم کند همانطوری که شتاب این خودرو از صفر تا 100 آن به تقریبات 14 الی 15 ثانیه می رسد. این باور به وجود میاید که اصولا خودروهایی که این حجم موتور پایینی دارند پس بنابراین باید مصرف سوخت کمتری نیز داشته باشند اما این باور در این خودرو صحیح نیست و چانگان CS35 در هر 100 کیلومتر 7.2 لیتر بنزین مصرف می کند که رقم بالایی است نسبت به مسائل گفته شده .

2- پایین بودن کیفیت فضای داخلی و کابین

مورد دیگری که باید خاطر نشان کرد این است که این خودرو مانند برخی دیگر از خودروهای چینی دارای کیفیتی پایینی در بخش داخلی و کابین آن می باشد . کمپانی مربوطه و چینی درصدد این بوده است که با توجه به قیمت پایینی که این خودرو دارد کیفیت خوبی را برای کابین داخلی آن بسازد اما چنین نشده و نسبت به رقبا دارای کیفیت پایین تری می باشد چرا که مواد به کار برده شده در این کابین ز جنس ضعیفی بوده و به طبع به کلیت کار این خودرو ضرر رسانده است.

3- کم بودن فضای صندوق عقب

با توجه به اینکه اکثر خودروهایی از این دست که به صورت کراس اور بوده ، برای مصارفی چون مسافرت و گردش می باشد ، اما این کارخانه برای این منظور هم فضای مناسبی را در نظر نگرفته است و قسمت بار و صندق عقب چانگان CS35 دارای فضای کمی است برای قرار دادن وسائل و ساکهای مربوطه و این خود نیز کاهش دهنده انگیزه مشتری برای خرید می باشد. این که چرا این کمپانی این موارد را رعایت نکرده خود جای بحث دارد اما یک دلیلی که میتوان برای آن ذکر کرد شاید قیمت پایین و مناسب این دستگاه باشد نسبت به سایر رقبا.

4- ضعیف بودن خدمات پس از فروش

در چین و شهر تابعه این کشور خدمات پس از فروش برای هر محصولی بسیار مهم تلقی می شود چون یکی از مواردی که باعث می شود مشتری از شما خرید کند و به شما وفادار بماند خدمات پس از فروش محصول می باشد از قبیل تعمیر، نعویض و یا هر خدمت دیگری . اما این مهم در کشور ما از اهمیت چندانی برخوردار نبوده و حتی کمپانی مونتاژ کننده این دستگاه که سایپا می باشد زیاد این امر را جدی نمیداند و خدمات پس از فروش رضایت بخشی را به مشتریان خود ارائه نمیکند به عنوان مثال می توان از کمبود قطعات در بازار نام برد

5- ضعیف بودن بازار دست دوم

محصولات چینی در بازار یران و مخصوصا خودروهای این دسته بازار خوبی در بخش خرید دست دوم ندارند یعنی اصولا مشتریان ترجیح می دهند که با توجه به قیمت پایینی که خودروی صفر چینی دارد از خرید دست دوم این دست خودروها منصرف شده و این نیز برای دارندگان این نوع خودروها یک آسیب جدی می باشد به دلیل اینکه دیگر مشتریان برای خرید خودرو آنها علاقه ای نشان نمیدهند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.