حقایق دنیای خودرو – قسمت اول

حقایق دنیای خودرو

حقایق دنیای خودرو – قسمت اول

تو دنیا ناشناخته های زیادی وجود داره تو همه زمینه ها اما ما اینجا فقط با ماشین ها و دنیای خودرو سر و کار داریم. تو این صفحه بخش اول از دانستنی های خودرو و شاید حقایق جذابی راجع به خودرو ها و بازم دنیای این رباط های دوس داشتنی و رنگارنگ رو براتون تهیه کردیم . بخش دوم هم آماده شده . بخونید و برای دوستاتون (اگه دوس داشتید البته) به اشتراک بزارید.

  • 1

اولین ماشین جهان

اولین خودروی جهان توسط کارل بنز مالک و موسس کارخانه بنز در سال 1855 طراحی و ساخته شد جالبه بدونید که حداکثر سرعت این ماشین 16 کیلومتر در ساعت بود. این خودرو دارای 1 سیلندر بوده است.

  • 2

اولین ماشین تولید انبوه

در سال 1908، اولین خودروی تولید انبوه به نام مدل تی توسط هنری فورد، صاحب کارخانه فورد طراحی و ساخته شد، این خودرو جز خودروهای قیمت پایین محسوب میشد، در ابتدای کار و در سال 1908، قیمت آن 850 دلار بود و با به وجود آمدن خط مونتاژ در سال 1925 قیمت آن به 250 دلار کاهش پیدا کرد.

  • 3

اولین چراغ راهنمایی دنیا

برای اولین بار در دنیا، اولین چراغ راهنمایی که برای نظم بخشیدن به خیابان بود در سال 1914 در یکی از خیابان های ایالت اوهایو آمریکا قرار داده شد و همینطور اولین خط جدا کننده مابین لاین های خیابان نیز در سال 1911 در میشیگان آمریکا به وجود آمد.

  • 4

دنده دستی یا اتومات؟

کدومش به نظر شما راحت تره؟ جالبه بدونید تو آمریکا 95% ماشین ها اتومات هستند ، شاید به دلیل راحت طلب بودن آمریکایی ها باشه ولی در عوض در اروپا و ژاپن 80% خودروها دارای دنده دستی هستند که خب میتونه از سخت کوش بودن ژاپنی ها و اروپایی ها باشه.

  • 5

فرمان راست یا فرمان چپ؟

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته و آماری که بدست آمده، حدود 65% کشورهای دنیا در سمت راست خیابان حرکت میکنند و فرمان آنها سمت چپ خودرو می باشد و مابقی 35% کشورها سمت چپ خیابان حرکت میکنند و فرمان آنها سمت راست خودرو می باشد.

  • 6

تعداد خودروهای جهان

با پیشرفت تکنولوژی تعداد خودروهای جهان روز به روز در حال افزایش است. تعداد خودروهایی که تا به امروز ثبت شده 1.320 میلیون می باشد در حالیکه در سال 1976 تعداد خودورها 342 میلیون بوده. پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2036 به 2.800 میلیون برسد.

  • 7

پرفروش ترین ماشین دنیا

شاید باورش سخت باشه اما درسته، تویوتا کرولا پرفروش ترین ماشین دنیاست . تا به حال در 150 کشور دنیا این خودرو به فروش رسیده و جالب تر اینکه هر 15 ثانیه 1 کرولا فروخته میشه. از سال 1966 تاکنون 44 میلیون نسخه از این خودرو به فروش رسیده.

  • 8

دوس داشتنی ترین ماشین دنیا

همه ماها این خودرو رو یادمونه و خیلی هم دوسش داریم، باید بگیم این خودرو محبوبترین خودروی دنیا شناخته میشه، تو ایران هم با نام فولکس قورباغه ای میشناسیمش اما نام اصلی این خودرو فولکس بیتل هست که تاکنون 20 میلیون نسخه هم فروش داشته.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.