حقایق دنیای خودرو – قسمت دوم

حقایق دنیای خودرو

حقایق دنیای خودرو – قسمت دوم

تو دنیا ناشناخته های زیادی وجود داره تو همه زمینه ها اما ما اینجا فقط با ماشین ها و دنیای خودرو سر و کار داریم. تو این صفحه بخش دوم از دانستنی های خودرو و شاید حقایق جذابی راجع به خودرو ها و بازم دنیای این رباط های دوس داشتنی و رنگارنگ رو براتون تهیه کردیم . بخش اول هم میتونید بخونید . بخونید و برای دوستاتون (اگه دوس داشتید البته) به اشتراک بزارید.

  • 9

مخترع کروز کنترل

اولین بار یک مهندس مکانیک به نام رالف تیتور کروز کنترل اختراع کرد، جالب است بدانید که این مهندس از سن 5 سالگی چشمان خود را از دست داده بود و نابینا بود. او این کار را با کمک وکیل خود انجام داد. کروز کنترل در سال 1974 اختراع شد.

  • 10

مشکی، بهترین رنگ

در آماری که در سال 2018 گرفته شده، معلوم شده که مشکی محبوبترین رنگ در میان دیگر رنگها بوده و مردم ماشین مشکی رنگ را به دیگر رنگ ها ترجیح میدهند. 22 درصد مشکی، 19 درصد سفید، 17 درصد و 14 درصد هم نقره ای درصد انتخاب رنگ خودروها توسط مردم بوده است

  • 11

اولین تصادف خودرویی دنیا

اولین تصادف دنیا در سال 1891 صورت گرفت. کسی که راننده ماشین بود مردی بود به نام جیمز لمبرت که همراه خود مسافر دیگری هم داشت. این تصادف فقط مجروح داشت و کسی کشته نشد. در مرحله اول با یک درخت و بعد به یک باجه پست برخورد کرد.

  • 12

آخرین کاست پلیر

در سال 2011 خودروی فورد کرون ویکتوریا آخرین خودرویی بود که کاست پلیر را به عنوان یک آپشن برای ماشین در نظر گرفته بود و بعد از اون هیچ خودرویی با کاست پلیر ساخته نشد، البته به غیر از ایران.

  • 13

14 خودرو فقط در روز

قطعا همه با کمپانی فراری آشنایی دارین، خودروهایی که تولید میکند بسیار خاص می باشند و به همین دلیل افراد خاصی هم که از این کمپانی خرید میکنند وارد کلاب خصوصی فراری می شوند. فراری در طول روز فقط 14 خودرو تولید میکند.

  • 14

نا امن ترین خودرو دنیا

تا کنون یک خودرو نام ناامن ترین خودروی دنیا به خود اختصاص داده، هوندا اکورد 1994 در دنیا به عنوان دزدیده شده ترین خودروی جهان لقب گرفته و آمار دقیقی از تعداد هونداهای دزدیده شده به دلیل تعداد زیاد آن مشخص نیست.

  • 15

جیمز باند

دنیل کرگ بازیگر انگلیسی سری فیلمهای جیمز باند تا آخر عمر خود میتواند از کمپانی استون مارتین هر خودرویی که درخواست کند به عنوان هدیه دریافت کند و هزینه ای را هم نیاز نیست پرداخت کند.

  • 16

کمپانی خودروسازی تویوتا

میتوان گفت تویوتا بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان می باشد، این کمپانی با تولید روزانه 14000 خودرو حرف اول را در دنیا می زند. تصور کنید که چه تعداد مشتری برای خودروهای تویوتا وجود دارد که این همه خودرو تولید میکند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.