سرویس دوره ای مگان

انجام کلیه سرویس دوره ای مگان در تعمیرگاه رنو

انواع مدل های رنو (مگان، تالیسمان، کپچر، کولئوس، ال 90، داستر، ساندرو، فلوئنس و …)

میدان رسالت،انتهای خیابان نیروی دریایی، جنب بانک سپه، پلاک 134، چهارمین تعمیرگاه

‌سرویس دوره ای مگان از جمله خدماتی است همچون  تعویض کردن روغن، تعویض فیلتر هوا، تعویض شمع موتور، تعویض لنت و تسمه تایم و… باید انجام شود تا ماشین دچار مشکل نشود. یکی از بیشترین مشکلاتی که دارندگان ماشین رنو مگان همیشه با آن روبه رو هستند این است که زمان درست انجام دادن سرویس های دوره ای را نمی دانند. بسیاری از افراد در انجام دادن آن ها کوتاهی می کنند به همین دلیل مشکلاتی که قابل حل کردن هستند باعث آسیب دیدن قطعات خودرو می شود و هزینه های زیادی را در بر می گیرد.

سرویس دوره ای مگان

سرویس دوره‌ای مگان

یکی از موارد مهمی که باید در نگهداری خودرو انجام داد سرویس دوره ای آن است. سرویس دوره ای مگان شامل :

١. تعویض فیلتر روغن مگان

فیلترروغن نقش بسزایی در خودرو دارد که هنگام تعویض کردن آن باید از اصلی ترین فیلتر روغن استفاده کنید. و همچنین قطعاتی که آسیب می بینند باید حتما از قطعات اصلی به جای آن قرار دهیم تا به قطعات داخلی دیگر آسیب جدی وارد نشود.

شرکت رنو مگان توصیه می کند دوبار که تعویض روغن انجام دادید یک بار هم فیلترروغن تعویض شود.

٢. تعویض فیلتر هوا مگان

از موارد مهمی که در خودروهای رنو مگان هستند فیلتر هوا است که متأسفانه بیشتر افراد کم به آن توجه می کنند. فیلتر هوا به این دلیل مهمترین سرویس دوره ای به شمارمی رود که ارتباط مستقیم با شتاب و مصرف سوخت دارد. هنگامی که فیلتر هوا کثیف باشد شتاب ماشین کاهش پیدا خواهد کرد و دچار اختلال می شود.

٣. تعوبض ضد یخ مگان

ضد یخ یکی دیگر از مواردی است که باید حتما از آن در خودروهای رنو مگان استفاده کرد. ضدیخ در زمستان باعث می شود که آب یخ نزند و در تابستان باعث می شود که ضد خوردگی و ضد جوش را ایفا کند. این ماده سفید رنگ از خورده شدن آلیارژهای درون خودرو که از جنس آلومینوم هستند جلوگیری کند.

۴. چک کردن لاستیک ها در سرویس دوره ای مگان

لاستیک ها جزء مهمترین قطعات ماشین به ‌حساب می آیند، وهنگامی که کوچکترین آسیب به آنها وارد می شود ممکن است که بخش‌های دیگر ماشین هم دچار مشکل شوند. در سرویس دوره‌ای توسط تعمیرکاران با تجربه باد لاستیک ها را چک می کنند و اگر به تعویض کردن نیاز باشد آنها را تعویض خواهند کرد. شما باید به باد لاستیک های خودرو کاملا توجه داشته باشید چرا که ممکن است کم یا زیاد شوند و مشکلات دیگری به وجود آید.

۵. تعویض تسمه تایم مگان

تسمه تایم به منظور زمان باز و بسته شدن سوپاپ خودرو است و برای اینکه بتواند نیروی میل لنگ را به میل سوپاپ انتقال دهد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه تسمه تایم پاره نشود، باید آن را در زمان یا تایم مشخصی در خودروهای رنو مگان که حدودا 60000 هزار کیلومتراست باید حتما تعویض شود.

۶. تعوبض شمع ها مگان

یکی از مهمترین نقش شمع ها جرقه زدن آن در هنگام تراکم کامل سوخت و اکسیژن است. همیشه باید دهانه شمع ها کاملا پاک باشد و نباید که هیچگونه دود یا چربی در دهنه شمع قرار داشته باشد ممکن است باعث اختلال در عملکرد سیستم جرقه زنی شود. شمع رابطه مستقیمی با شتاب، سوخت و کارکرد موتور خودرو دارد به همین دلیل بیشتر شرکت های رنو توصیه می کنند که شمع ها هر 40000هزار کیلومتر تعویض شوند پس بهتر است در زمان انجام سرویس دوره ای مگان بررسی کاملی از این اجزائ صورت گیرد تا در موقع نیاز تعویض گردند.

 

اهمیت سرویس دوره ای مگان

همه‌ خودرها بعضی وقت ها به تعمیرات نیاز پیدا کرده و باید از آنها نگهداری کرد. خودرو مگان هم نیز به دلیل استهلاک کم نیاز به انجام دادن سرویس دوره‌ای مگان برای افزایش طول عمر بسیار بالا دارد. خودروی رنو مگان برای اینکه طول عمر بیشتری داشته باشد باید همیشه رانندگان آنها به قطعات داخلی مانند گیربکس توجه داشته باشند. به همین دلیل هریک از کسانی که خودروی مگان دارند باید یک تعمیرگاه تخصصی مگان را در نظر داشته باشند تا هنگام بروز هرگونه مشکل با آن مشورت کنند.

خدماتی که در سرویس دوره ای رنو مگان انجام می گیرد

  1. تعویض کردن فیلتر روغن بین 5تا 7 هزار کیلومتر 
  2.  تعویض کردن فیلتر هوا و تعویض روغن هم بین 5تا 7 هزار کیلومتر 
  3. تعویض کردن روغن گیربکس کاملا اتوماتیک هر 20 هزار 
  4.  تعویض کردن فیلتر بنزین هر 40 هزار کیلومتر یک بار
  5. تعویض کردن فیلتر اتاق هر 20 هزار یک بار
  6. تعویض کردن شمع موتور با در نظر داشتن شرایطی مانند ترافیک
  7. آچارکشی هر 80 کیلومتر
  8.  تعویض کردن تسمه تایم هر 60 هزار کیلومتر یا می توان هر 4 سال یک بار
  9.  شستن کامل سوزن انژکتور هر 60 هزار کیلومتر با دستگاه مخصوص
  10.  تعویض کردن دیسک و صفحه هر 100 هزار کیلومتر
  11. تعویض کردن لنت خودرو در صورت مشاهده مکانیک واحتیاج داشتن به آن
  12. تعویض کردن فیلتر کابین خودرو هر 50 هزار کیلومتر

 

عواقب انجام ندادن سرویس دوره‌ای مگان

اسیب های کوچک اگر برطرف نشوند میتوانند خسارات جبران ناپذیری را بهمراه داشته باشند یکی از راهکارهای جلوگیری از حسارات جانی و مالی بسیار بالا انچام دادن سرویس دوره ای مگان در اسرع وقت است اتو کلینیک فورکی با توانی توام با کادری مجرب و توان آماده ارائه خدمات سرویس دوره ای حتی در منزل یا محل کار شماست ! اما اگر سرویس دوره ای مگان به موقعه انجام نشود چه مشکلاتی را پدید می آورد در ادامه به بررسی این موارد میپردازیم :

 

  • اگر تمسه تایم خودرو به موقع تعویض نشود باعث می شود که تمسه تایم پاره شده و سوپاپ ها به پیستون برخورد کند و کاملا کج شوند. اگر تعویض شود از این مشکلات جلوگیری می شود.
  • اگر باتری خودرو خراب باشد و به موقع مورد بررسی قرار نگیرد باعث خواهد شد که دینام خودرو از بین برود به همین دلیل بررسی کردن به موقع باتری سبب شده که خودرو عملکرد بهتری داشته باشد.
  •  رانندگان خودرو باید همیشه مراقب سیستم برقی مانند فیوزها و دیگر قطعات آی سی باشند اگر زود مورد بررسی قرار نگیرد باعث مشکلات جبران ناپذیری خواهد شد.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد خودروی مگان یکی از بهترین و محبوب ترین کمپانی رنو می باشد. شما برای اینکه یک خودروی بی عیب داشته باشید و همچنین برای اینکه در آینده کمتر برای نگهداری و تعمیر کردن آن هزینه کنید، همیشه به طور منظم سرویس های دوره ای خودروی خود را بررسی کنید.

اگر به طور منظم از این خدمات سرویس های دوره ای خودرو مراقبت کنید می توانید از بروز بیشتر مشکلات جلوگیری کنید. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که در زمان های تعیین شده خودروهای رنو مگان خود را برای بررسی کردن سرویس های دوره ای به یکی از بهترین تعمیرگاه های مدنظرتان ببرید. در این مقاله به معرفی سرویس های دوره ای رنو مگان پرداختیم امیدواریم که از این مطالب گفته شده نهایت استفاده را برده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.