مقایسه چانگان با تیگو 5

مقایسه چانگان با تیگو 5

مقایسه چانگان با تیگو 5

این بار باید بریم دو تا مقایسه جذاب انجام بدیم بین دو تا خودروی چینی که جفتشون قابلیت هایی برای خودشون دارن که میتونن حرفی برای گفتن تو بازار داشته باشن. چانگان CS35 که سال 94 وارد ایران شد و توسط سایپا در حال تولیده و لیفان X60 که توسط کرمان موتور تولید شده . جفتشون هم از لحاظ طراحی حرف هایی برای گفتن دارن .مقایسه چانگان با لیفان X60

با تعمیرگاه تخصصی فورکی همراه باشید.

اینکه بگیم چانگان جزو سه تا شاسی بلند چینی اول ایرانه بیراه نگفتیم. چانگان با داشتن 1598 خجم موتئور و قدرت تولیدی 123 اسب بخار تونسته حرف زیادی برای گفتن داشته باشه، همینطور باید به جلوه و طراحی ظاهری این خودرو هم توجه کنیم. سواری این خودرو نسبت به رقبای خودش بهتر شناخته میشه و همینطور خدمات پس از فروش این خودرو چون توسط سایپا در حال تولیده. از جمله ویژگی های مثبت این خودرو میشه به سنسور دنده عقب، ۴ کیسه هوا، کروز کنترل، سانروف، آینه‌های جانبی تاشو برقی اشاره کرد

تعمیرگاه چانگان

یه ماشین چینی که هم قشنگه هم سواری خوبی داره اسمشم گذاشتن تیگو 5 از کمپانی چری که توسط مدیران خودرو تو سال 1395 به بازار ایران معرفی شد و خب طرفدارای خوبی هم برا خودش دست و پا کرد. تیگو 5 دو تا تیپ داره که مدیران خودرو هر دو رو به بازار معرفی کرده ، IE و LE. از نظر طراحی بیرونی نمره خوبی میگیره چون واقعا خوب به همه جزئیات دقت شده البته اینم باید بگیم یکم هم ایده برداری از دیگر خودروهای برتر بازار هم روش شده که میتونه نکته مثبتی براش باشه . یکی از نکات منفی که میشه برای تیگو 5 در نظر گرفت گرون بودن قطعات و افت قیمت زیادش نسبت به رقبای هم سطح خودشه ولی در کل خودروی خوب و دوس داشتنیه. از ویژگیهای بارز تیگو 5 میشه به 4 عدد ایربگ، سانروف، سيستم ضد سرقت و قفل مركزی، کروز کنترل، آینه دید عقب، دوربین و سنسور دنده عقب، فرمان هیدرولیک و کنترل سیستم صوتی روی فرمان و مانیتور 7 اینچی لمسی اشاره کرد.

تیگو 5
یه مقایسه کوچیکی انجام دادیم برای این دو خودرو که تو جدول زیر میتونید ببینید. برای بهتر دیده شدن روی عکس کلیک کنید
مقایسه چانگان با تیگو 5

چانگان یا تیگو 5 ؟

تصمیم بین انتخاب برند چری (Chery) یا چانگان (Changan) برای خرید خودرو باید بر اساس نیازها و فرهنگ خود شخصی گرفته شود. هر دو برند خودروسازی چینی هستند و در بازارهای مختلف جهان فعالیت می‌کنند، اما محصولات و اعتبار هر برند ممکن است متفاوت باشد. در ادامه، به برخی از مهمترین عواملی که ممکن است در انتخاب بین این دو برند تأثیرگذار باشند اشاره می‌کنم:

1. مدل و نوع خودرو: برند چری و چانگان هر دو انواع مختلفی از خودروها را تولید می‌کنند، از جمله خودروهای شهری، کراس‌اوورها، و اتومبیل‌های الکتریکی. برای انتخاب مناسب‌ترین برند، نیازهای خود را در نظر بگیرید و مدل‌ها و ویژگی‌های آنها را مقایسه کنید.

2. کیفیت و اعتبار برند: تحقیق در مورد تاریخچه و سابقه هر برند، کیفیت تولیدات، و اعتبار در بازار می‌تواند به شما کمک کند. اطلاعات از تجربیات دیگران و بررسی نقدها و نظرات مشتریان نیز مفید خواهد بود.

3. قیمت و هزینه نگهداری: قیمت خودرو و هزینه نگهداری و تعمیرات بعد از خرید نیز مهم است. بررسی هزینه‌های تأمین قطعات یدکی و سرویس‌های خودرو می‌تواند در انتخاب نهایی تاثیرگذار باشد.

4. تجهیزات و ویژگی‌های ایمنی و رفاهی: مقایسه تجهیزات ایمنی و رفاهی موجود در مدل‌های مورد نظر از هر دو برند نیز مهم است. خودروهای با تجهیزات مدرن ایمنی و رفاهی می‌توانند تجربه رانندگی را بهبود بخشند.

5. تست رانندگی: همیشه تست رانندگی خودرو قبل از خرید پیشنهاد می‌شود. این تجربه به شما ایده‌ای از عملکرد و رفتار خودرو در جاده می‌دهد.

به عنوان یک نکته اضافی، اطمینان حاصل کنید که از فروشنده‌ها یا نمایندگان معتبر و معتبری خرید می‌کنید و مطالبه نامه‌ها و گارانتی‌های لازم را برای خودروی خریداری شده دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.